Hieronder staan de reacties die ik heb ontvangen naar aanleiding van de website, voorzover ze te maken hebben met het verhaal van mijn oom. 

Reactie van de neef van de vliegtuigboordschutter W.A.H. Melissen (ontvangen 19-03-15).
Mijn complimenten voor uw website over uw oom.
Mijn naam is Peter Melissen. Mijn oom was de vliegtuigboordschutter van het vliegtuig waarin u oom is omgekomen.
Mogelijk hebben we elkaar vroeger jaarlijks gezien bij de Grebbebergherdenkingen.
 
Momenteel werk ik aan een boek over mijn oom. Ik zou het leuk vinden om eens met u af te spreken om informatie uit te wisselen.
Ik heb overigens al veel informatie over de reis van mijn oom via Spanje naar Engeland, maar nog niet zoveel over de periode in Engeland.

 

Reactie van de oudste zoon van Richard Heinrich Tessers (ontvangen 18-06-15)
Ik ben de oudste zoon van Richard Heinrich Tessers en vanaf dat ik kon lopen luisteren en begrijpen vertelde mijn vader zijn verhalen met kleine beetjes
Een van die korte verhalen was over zijn commander Bouma (Follie) en over het niet terugkeren van sommige kisten.
Hij vertelde ook altijd dat als het je tijd niet is dan ga je niet en uiteindelijk na zovele raids en een lange loopbaan als vliegverkeersleider bij MVKV is mijn vader toch 85 jaar geworden.
Op een van die vluchten dat hij niet mee hoefde door omstandigheden was die bewuste vlucht van de Mitchell FW 258 G waarbij Follie Bouma en zijn crew het leven lieten terwijl mijn vader er een of twee dagen eerder met Follie Bouma als zijn commander en met dezelfde kist mee was geweest op n raid.
Het heeft op mijn vader n hele diepe indruk achter gelaten en ik denk ook dat op dat moment een soort onderbewuste angst heeft plaats genomen bij hem die hem na de oorlog toch het ptts syndroom opleverde.
Mijn vader heeft op diverse Mitchell,s gevlogen en op een daarvan is ook hun kist door flak geraakt en kreeg mijn vader een bomscherf onder in zijn voet.
Deze Mitchell FR 189 F is toch op de basis Dunsfold geraakt.
Ik heb al die jaren gedacht dat ze een noodlanding moesten maken, maar dat is niet waar.
Jammer genoeg kan ik nergens geen een foto van mijn vader vinden over de periode in England.
Ik heb alles afgezocht, te vergeefs.
Ik wilde dit aan u vertellen nadat ik uw website heb bezocht en aandachtig heb gelezen en toen op de naam van mijn vader stuitte.
 
 
Reactie van Terry Bathelor (Reg Day Memorial Museum, Dunsfold) (ontvangen op 26-8-19)

Hello Klaasje i have recieved a message from my contact in Holland and it reads

The following story i have from two dutch 320sqn WAGs about 15 years ago.Louis Bemet and Ed Hoenson.(Aircraft FW258 was on loan from another Dunsfold squadron flying with temp . marked as NO-C.Crew of FW258 NO-C (43-3693 Bouwma-Seelig-Melissen-Langendam. Take off at 2300Hrs Box of six kites mission Falais area in France,(fakkeldrager) Ops was flares/ target marking of Gerry airfield and rail yards.

They came under attack by flack over France, 1 was lost and 2 other damaged kites  managed to make it back to Dunsfold.

The unfortunate crew of FW258 was seen by WAG in slow right hand with flames around Bombay and in board starboard wing and went downover the area of Mexidon.Remains of all four crew where recovered in France later in the war and now lay in peace as brothers side by side in cemetary in the Netherlands..Row8 20- 21-22-23. Hope that helps. Regards Terry.